Hoitotahto.fi -palvelun käyttöehdot

YLEISTÄ

Palvelulla tarkoitetaan hoitotahto.fi -verkkopalvelua, joka löytyy osoitteesta www.hoitotahto.fi.

Palveluntarjoaja on Arvoni Oy (3258799-3).

Palveluntrajoajan yhteystiedot: Arvoni Oy, Lapinlahdenkatu 16, 00180 Helsinki, info@hoitotahto.fi.

Käyttäjällä tarkoitetaan jokaista, joka käyttää palveluntarjoajan palvelua.

Käyttöehdot tulevat voimaan, kun käyttäjä hyväksyy ne ostaessaan palvelun. Käyttäjä sitoutuu noudattamaan käyttöehtoja. Käyttöehdot kattavat koko palveluntarjoajan palvelun. Jos toisin ei ole sovittu tai ilmoitettu, käyttöehdot koskevat myös palveluntarjoajan tarjoamia lisäpalveluita, joita ei ole erikseen eritelty käyttöehdoissa. Palveluun ja käyttöehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Palveluntarjoajalla on mahdollisuus yksipuolisesti ja ilman ilmoitusta tehdä muutoksia käyttöehtoihin ja ne astuvat voimaan välittömästi. Palveluntarjoajalla on oikeus siirtää käyttöehtojen mukainen sopimus kolmannelle osapuolelle.

1. PALVELU

Hoitotahto.fi on automatisoitu verkkopalvelu, jolla käyttäjä voi luoda ja sähköisesti allekirjoittaa toiveidensa mukaan räätälöidyn hoitotahdon.

2. KÄYTTÄJÄ

Palvelun käyttäjästä tulee palveluntarjoajan asiakas hoitotahto.fi -tilin rekisteröimisen yhteydessä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa käyttäjän käyttäjätunnuksen (sähköpostiosoite) tai kirjautumislinkin (lähetetään sähköpostiosoitteeseen) joutumisesta kolmannen osapuolen tietoon eikä toimenpiteistä, joita on suoritettu käyttäjätunnuksella.

Käyttäjä saa palveluun vain rajoitetun käyttöoikeuden. Käyttäjälle ei siirry palveluntarjoajan omistamia immateriaalioikeuksia. Käyttäjällä ei ole oikeutta luovuttaa tai siirtää palvelun käyttöoikeutta tai kirjautumislinkkiä kolmannelle osapuolelle.

Käyttäjä hyväksyy palvelua käyttämällä suoramarkkinointiviestien vastaanottamisen. Käyttäjä voi helposti ja maksutta kieltää suoramarkkinoinnin.

3. SOPIMUKSEN SYNTYMINEN JA TÄYTTÄMINEN

hoitotahto.fi palvelun käyttäminen edellyttää hoitotahto.fi -tilin rekisteröimistä. Rekisteröinnin yhteydessä käyttäjä hyväksyy hoitotahto.fi -palvelun käyttöehdot. Palveluntarjoajan velvollisuus on maksun saatuaan välittömästi toimittaa verkossa toimiva palvelu.

4. TIETOJEN KERÄÄMINEN

Palveluntarjoaja kerää tietoa tietosuojaselosteen mukaisesti.

5. TOIMITUS- JA MAKSUEHDOT
5.1 Peruuttamisoikeus

Palvelulla ei ole ostotapahtuman jälkeen peruuttamisoikeutta. Tuotteilla ei ole peruutusoikeutta, koska sopimus koskee tuotetta, joka on kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettu tai muunneltu tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehty.

5.2 Käyttöoikeus

Asiakkaalla on oikeus muokata hoitotahtoaan enintään 90 päivän ajan ostohetkestä. Käyttöoikeus päättyy asiakkaan vahvistettua hoitotahdon sähköisellä allekirjoituksella.

5.3 Maksun palautus

Maksun palautustilanteissa palautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

5.4 Palvelun hinta

hoitotahto.fi palvelun hinta ilmoitetaan hoitotahto.fi nettisivulla. Palvelun hinta sisältää arvonlisäveron. Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden tehdä muutoksia palveluiden hintoihin.

5.5 Maksaminen

Maksunvälittäjinä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy asiakkaan ja palveluntarjoajan välille. Palveluntarjoajan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

5.6 Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

OP Lasku - Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
5.7 Reklamaatio

Käyttäjän tulee viipymättä olla yhteydessä palveluntarjoajaan mahdollisista virheistä tai puutteista hankkimaansa palveluun liittyen. Reklamaatio tulee tehdä heti, kun käyttäjä on havainnut virheet tai hänen olisi pitänyt havaita virhe. Reklamaation voi tehdä sähköpostitse osoitteeseen info@hoitotahto.fi.

6. VAHINGONKORVAUSVELVOLLISUUS JA VASTUUNRAJOITUS

Käyttäjä vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on vastuussa virheellisten tietojen aiheuttamasta virheestä tai vahingosta.

Palveluntarjoajan korvausvelvollisuus käyttäjälle sopimusrikkomuksesta aiheutuneista välittömistä kuluista ja vahingoista on kaikissa mahdollisissa tilanteissa kaiken kaikkiaan enintään palveluntarjoajan käyttäjältä laskuttama palvelun hinta.

Palveluntarjoaja ei ole lainkaan vastuussa vahingoista, jotka käyttäjä aiheuttaa tahallisesti tai törkeällä huolimattomuudella käyttämällä palvelua.

Palveluntarjoaja ei vastaa käyttäjien keskenään tekemistä sopimuksista, tahdonilmauksista tai muista sitoumuksista.

Palveluntarjoaja ei vastaa käyttäjän tietojen tuhoutumisesta, katoamisesta tai muuttumisesta eikä näiden seurauksena aiheutuneista vahingoista. Palveluntarjoaja ei vastaa kolmansien osapuolien yhteyksien toimivuudesta palveluntarjoajan palvelimen ja käyttäjän välillä.

Palveluntarjoaja ei voi taata, että palvelu täyttää käyttäjän vaatimukset tai tarpeet. Palveluntarjoaja ei voi taata, että palvelu on saatavilla jatkuvasti tai, että sen toiminta on moitteetonta. Palveluntarjoaja ei vastaa mahdollisten palvelun tai palvelun tietojen virheiden, vikojen tai puutteellisuuksien aiheuttamista vahingoista.

Palveluntarjoajalla on oikeus ilman ilmoitusta tehdä muutoksia palveluun. Palveluntarjoajalla on oikeus kohtuullista siirtymäaikaa noudattaen tehdä muutoksia palvelun tarjoamiseen tai kokonaan lopettaa palvelun tarjoaminen.

Käyttäjä vastaa allekirjoittamastaan Hoitotahdosta kaikilta osin itse. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa hoitotahdon sisällöstä, oikeellisuudesta, löytymisestä tai soveltamisesta.

7. ASIAKKUUTEEN PERUSTUVA SÄHKÖINEN SUORAMARKKINOINTI

Asiakkuuteen perustuvaa suoramarkkinointia lähetetään käyttäjille tilin käyttäjätunnuksena toimivaan sähköpostiosoitteeseen. Lähetämme käyttäjillemme sähköpostitse palveluun liittyviä viestejä ja asiakasetuja. Asiakasedut ovat maksuttomia tai etuhintaisia etuja käyttäjillemme. Nämä viestit lähetetään rekisteröityneille käyttäjille, joilta on palvelun käyttöönoton yhteydessä saatu sähköpostiosoite, ja joita on palvelun tarjoamisen aloittamisen yhteydessä informoitu tästä viestinnästä. Viestien sisältö liittyy aina samankaltaisiin palveluihin, kuin ne joita asiakas on jo käyttänyt.

Viesteistä voi kieltäytyä suoraan viestistä löytyvän linkin kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@hoitotahto.fi.

8. ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Käyttäjän tulee ottaa ongelmatilanteessa yhteyttä palveluntarjoajaan. Jos palvelusopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, käyttäjä voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn käyttäjän tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Käyttäjä voi laittaa asiaa koskevan käsittelyn vireille ODR-foorumilla osoitteessa ec.europa.eu/odr.

9. PALVELUNTARJOAJAN YHTEYSTIEDOT

hoitotahto.fi -verkkopalveluun voi olla yhteydessä sähköpostin välityksellä. Asiakaspalvelu auttaa kaikissa palveluun ja maksuun liittyvissä kysymyksissä info@hoitotahto.fi.